تبلیغات
خودروی 206 - مطالب آذر 1397
پنجشنبه 15 آذر 1397  01:08 ق.ظ    ویرایش: پنجشنبه 15 آذر 1397 01:07 ق.ظ

روز گذشته خبر مخالفت رئیس جمهور با افزایش قیمت خودروها نظر بسیاری از کارشناسان و مردم را به خود جلب کرد.

 بسیاری معتقد بودند هرچند مقاومت رئیس جمهور در مقابل مافیای خودرو ستودنی است اما در چنین شرایطی با ثابت ماندن قیمت ها، خودروسازان ناچار اند بیش از پیش عرضه محصولات خود به بازار را قطره چکانی کرده و تولید خود را کاهش دهند که نتیجه این موضوع چیزی جز افزایش بیشتر قیمت خودروها در حاشیه بازار در حین ثابت ماندن قیمت کارخانه خودرو و هجوم دلالان به بازار خودرو نیست.

Image result for ‫افزایش قیمت خودروها‬‎



امروز وزیر صنعت، معدن و تجارت از عدم مخالفت رئیس جمهور با افزایش قیمت خودروها خبر داده و می گوید سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولید‌کنندگان در حال کارشناسی موضوع بوده و خبر مخالفت روحانی با افزایش قیمت خودروها غلط بوده و معلوم نیست که چه کسی این صحبت را از جانب رئیس جمهور بیان کرده است.
محمدرضا رحمانی در گفت‌وگویی با یکی از خبرگزاری های داخلی موضوع افزایش قیمت خودروها را کاملا منطقی عنوان کرده و توضیح داد که بعد از افزایش قیمت دلار و نوسانات بازار ارز یکی از خواسته‌های خودروسازان افزایش قیمت خودرو است که این موضوع توسط سازمان حمایت در حال کارشناسی است. 
روز گذشته رمضانعلی سبحانی فر عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی به نقل از مسئولان وزارت صنعت نقل کرده بود که رئیس جمهور با افزایش قیمت خودرو مخالفت کرده است و در صورتی که قیمت خودروها بر اساس قاعده 5 درصد زیر قیمت حاشیه بازار تعیین شود بازار خودرو نه تنها به آرامش نرسیده که التهابی دوباره آن را فرا خواهد گرفت.

   


نظرات()  
پنجشنبه 15 آذر 1397  01:04 ق.ظ    ویرایش: پنجشنبه 15 آذر 1397 01:03 ق.ظ

اگر روزی بخواهیم برای پژو 206 شعاری بسازیم، باید «همیشه در اوج» را انتخاب کنیم. از لحظه ورودش، تا همین حالا که مونتاژ می‌شود قابل اعتماد بود و هست. 
بدنه محکم و موتور قوی‌اش در وهله اول توانست مشتریان را به خوبی جذب کند و سپس صندوق عقب جاداری که خیال خانواده‌های ایرانی را بابت سفر راحت کرد. به هر حال می‌دانید که، ما ایرانی‌ها وقتی می‌خواهیم به مسافرت برویم انگار قرار است یک سال مهاجرت کنیم. بگذریم. به نظر شما بعد از بالا و پایین رفتن ناگهانی قیمت خودرو، خرید پژو 206 sd کارکرده در چه رنجی قرار گرفت؟ 

Image result for ‫206 صندوق‌دار‬‎


برای یافتن پاسخ این پرسش به سایت دیوار رفتیم تا از طریق قیمت‌گذاری روی آگهی‌های خرید پژو 206 sd کارکرده، به قیمت جدید این خودرو تا حدودی دست پیدا کنیم. ابتدا فیلتر قیمت را کمتر از 40 میلیون تومان می‌گذاریم تا ببینیم اصلا با این قیمت می‌توان صاحب یک 206 سدان شد یا خیر؟ بله، چرا که نه! برای مثال در این سایت 206 صندوقدار تولید سال 1388 با 290 هزار کیلومتر کارکرد 33 میلیون و 500 هزار تومان به فروش می‌رسد. این خودرو یک سال بیمه و معاینه فنی دارد. ضمنا تخفیف بیمه‌اش هم کامل است. در آگهی دیگری 206 صندوقدار V8 نوک مدادی، با 230 هزار کیلومتر کارکرد 34 میلیون تومان قیمت‌گذاری شده است. فروشنده در آگهی نکته مهمی را ذکر کرده:« در سمت شاگرد به دلیل فرورفتگی تعویض شده است.» 
حالا به سراغ 206 سدان یا همان صندوقدارهایی می‌رویم که با کمتر از 60 میلیون تومان می‌توان پشت فرمان یکی از آن‌ها نشست. قاعدتا دستمان بازتر از قبل است. در سایت دیوار خرید پژو 206 sd کارکرده مدل 1390، با 190 هزار کیلومتر کارکرد و ویژگی‌هایی از قبیل دنده اتومات 51 میلیون تومان آگهی شده است. همچنین 206 سدان مدل V20، تولید 1390 با 86 هزار کیلومتر کارکرد 44 میلیون 200 هزار تومان به فروش می‌رسد, آن هم به شرط کارشناسی. مالک این خودرو در آگهی فروش می‌گوید این خودرو 10 ماه بیمه بدنه، تخفیف بیمه کامل، معاینه فنی، چهار حلقه لاستیک نو، ضبط، باند و دزدگیر دارد. با 60 میلیون تومان هم طبق یکی از آگهی‌های سایت دیوار می‌توان یک 206 صندوقدار مدل V8، تولید سال 1395 با 45 هزار کیلومتر کارکرد خرید. البته در آگهی دیگری وی 8، مدل همین سال یعنی 1395 با 73 هزار کیلومتر کارکرد و به رنگ خاکستری 58 میلیون و 500 هزار تومان آگهی شده است. سایت دیوار یکی از خوبی‌هایش همین مقایسه قیمت و کارکرد خودروها با یکدیگر است. همچنین شما می‌توانید با فروشنده ملاقات حضوری بگذارید فقط برای دیدن خودرو و تست آن. 
چنانچه حدود 65 تا 70 میلیون تومان پول داشته باشید و به فکر خرید پژو 206 sd کارکرده هستید، گزینه‌های در حد نو هم برایتان در دیوار موجود است. برای مثال در این سایت 206 صندوقدار مشکی، مدل 1397 با دو هزار کیلومتر کارکرد که در عمل صفر کیلومتر محسوب می‌شود، 69 میلیون تومان به فروش می‌رسد. در آگهی دیگری پژو 206 اس دی V8 مدل 1396 با 15 هزار کیلومتر کارکرد، 65 میلیون تومان قیمت‌گذاری شده است. این خودرو با سند دست اول تا برج 7 سال 1398 بیمه دارد و روکش‌های صندلی‌اش به تازگی تعویض شده است. 

   


نظرات()  
پنجشنبه 15 آذر 1397  12:54 ق.ظ    ویرایش: پنجشنبه 15 آذر 1397 12:57 ق.ظ

خرید خودروهای کم‌تیراژ همیشه مشتریان را به سمت بازار دست دوم سوق می‌دهد. خودروی ام‌جی یکی از همین خودروهای کم‌تیراژ خارجی بازار است.
آمار واردات MG GT در سال ۱۳۹۵، ۵۳ دستگاه و حتی تعداد MG ۳۶۰ هم برابر با ۹ دستگاه بود. 
با اینکه در سال‌های گذشته دو خودروساز داخلی به تولید این خودروی چینی-انگلیسی رو آورده‌اند اما هنوز بخشی از تقاضای این خودرو از طریق خرید mg دست دوم تامین می‌شود. 

Related image


خوش‌نام‌ترین ام‌جی در ایران را باید MG6 بدانیم. این خودرو امروز موتوری ۱.۵ لیتری و گیربکس دو کلاجه هفت سرعته دارد. موتور آن همان موتور ام‌جی ۵۵۰ ( معروف به۵۵۰) است. دنده پشت فرمان، سنسور پارک عقب و جلو، سانروف دو حالته و گرم‌کن صندلی امکانات این خودروی فست‌بک را تا حد یک خودروی لوکس بالا برده است. با این حال این امکانات به مرور در ام‌جی ظاهر شدند. از سال ۲۰۱۵ امکانات جدیدی به این خودرو اضافه شده که شامل ترمزدستی برقی و اتوهلد و همچنین تغییر گیربکس پنج سرعته به شش سرعته می‌شود.
به ام‌جی ۶ فول GT هم می‌گویند. کلیدها در این مدل کمی جابه‌جا و همچنین ترمزدستی برقی و اتوهلد هم به آن اضافه شده. دنده پشت فرمان این خودرو فقط زمانی که در حالت اسپرت باشیم فعال می‌شود. هندلینگ ام‌جی که همیشه مورد تحسین کارشناسان قرار گرفته، در ام‌جی۶ هم قابل مشاهده است. در بازار خرید mg دست دوم می‌توان مدل قدیمی mg6 را از ۱۲۰ میلیون تومان به بالا قیمت پیدا کرد. برای مثال یک مدل سال ۱۳۹۱ که ۱۸ هزار کیلومتر کارکرده و دو لکه رنگ جزئی دارد ۱۳۷ میلیون تومان است. همچنین یک مدل ۲۰۱۴ با ۱۶۰ هزار کیلومتر کارکرد ۱۷۰ میلیون تومان قیمت دارد.
مدل فول همین خودرو از دیگر مدل‌ها قیمت بیشتری دارد. برای مثال یکی از مدل‌های سال ۲۰۱۵ با ۸۰ هزار کیلومتر کارکرد ۱۹۰ میلیون تومان فروخته می‌شود. این ارزان‌ترین نمونه از خودروی ام‌جی۶ فول ۲۰۱۵ است. با کمی جست‌وجوی بیشتر متوجه خواهیم شد که قیمت آن به ۲۵۰ میلیون تومان هم می‌رسد. خودروی mg نباید انتظارات ما را در حد یک خودروی انگلیسی بالا ببرد اما تولید کننده آن از قدرت و کیفیت در محصولات خود غافل نبوده است.
ام‌جی از ابتدا یک مدل مگنت را هم از سری ۶ تولید کرده بود که دیگر تولید نمی‌شود. نام مگنت اولین بار سال ۱۹۶۹ از سوی کمپانی انگلیسی به کار برده شده اما در قرن بیست‌ویکم این خودرو با همین نام اما چهره دیگری به بازار راه یافته است. کمپانی سازنده گفته بود که این خودرو مسیر ۱۰۰ کیلومتری را در ۸.۵ ثانیه طی می‌کند اما این شتاب امروزه در مقایسه با خودروهای توربو شارژ ام‌جی بسیار پایین است. همچنین برخلاف مدل‌های جدید، گیربکس مگنت مانند ام‌جی۶ قدیمی یک مدل پنج سرعته است که مزاحمتی برای راننده ندارد. این مدل چهار کیسه هوا داشته آن هم در حالی که ام‌جی قدیمی دارای ۶ کیسه هوا بود. همچنین با وجود قدیمی بودن خودرو، دارای ایزوفیکس برای صندلی کودک است. مدل مگ‌نت شباهت ظاهری زیادی به شوالیه داشت و در واقع مدل صندوق‌دار آن بود. قیمت خرید یک مدل مگنت سال ۲۰۱۲ در دیوار بین ۱۲۰ تا ۱۵۰ میلیون تومان متفاوت است. 

   


نظرات()  

خودروی 206

خودرو 206 ، ماشین 206